The Social Network

Jag kom precis hem ifrån Salem, efter att ha sett The Social Network med Pedro (Brasilien), Tristan (Tyskland) och min värdbror Devon (USA). Det kostar $10 dollar att gå på bio här (förutom 3D som kostar extra), och det motsvarar ungefär 70 SEK.

Jag var såklart tvungen att köpa fetaste popcorn-menyn + cola. Jag var mätt efter 1/5, så jag lät de andra käka resten. Tjejen i kassan blev typ chockad när hon såg mitt ID, och frågade var jag var ifrån (våra svenska ser uppenbarligen annorlunda ut än de amerikanska). När jag sa "Sweden" stirrade hon på mig och sa "Your english is really good. You sound just like an amerikan". Det var ganska roligt!
Filmen var rätt så bra. Ganska seg, men det var kul att se storyn bakom facebook i varje fall. 

Stolarna, eller fåtöljerna, på biosalongen var typ skönare än min säng. Det var liksom en gungstol, som jag satt och gungade på hela tiden. För er som inte hört talas om "facebook-filmen" kan kolla på trailern här nedan.



The Social Network


Kommentarer
Postat av: Mamma

Filmen har fått stor uppmärksamhet både i tidningar och tv i Sverige. Den har fått bra recensioner också!

2010-11-09 @ 19:21:45
Postat av: leiaa

haruu tagit bort mig som länk? :(

2010-11-14 @ 03:17:36
URL: http://itsnoface.blogg.se/
Postat av: Katt

Din blogg är kung! Royal stil ;)

verkar som att du har det asgött på ditt utbytesår :) Själv åker jag förhoppningsvis nästa år då. Är lite sent ute med ansökningar och så,, thats me ;)

angående filmen; den fick 4 av 5 fyrar av göteborgsposten, vilket är ett bra betyg! så ska nog ta och se den också. Jag spenderar ju halva mitt liv där, så varför inte lägga en timme eller två på filmen om den? :D

Om du vill får du hemskt gärna ta en sväng förbi min blogg (med världens jobbigaste namn, jagvet)

Jag komemr tillbaka hit :)

kram

Postat av: Katt

Explorius är det som gäller, så antar att vi är lite fiender :p haha nejdå!

link? :)

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0