International night

I måndags var det Presidents' day, så vi var lediga från skolan. I tisdags... vafan hände i tisdags? Ingenting speciellt vad jag minns. 
Igår var skolan 2 timmar försenad. Anledningen: 2 cm snö. Sjunker temperaturen till 0° eller under, pratar dom inte om nåt annat på nyheterna. TRAFIKKAOS! DET KOMMER 1 CM SNÖÖÖ!! Kul att vara svenne och vara tvungen att höra på världens drama kring lite snöfall...
På kvällen var det International Night på skolan. Det började klockan 5 och jag och Markus åkte och åt hamburgare på Wendy's, innan vi drog ner till skolan och bänkade oss vid utbytesstudentbordet, där alla såklaaart ville hänga med coola svennar, ryskar, tyskar, spaniorer osv. Elever från skolan var där och alla språkklasser fanns representerade vid olika bord. Man kunde prova maträtter från olika kulturer (Mexico, Japan etc). Några klasser dansade osv. Vid varje bord kunde man få en stämpel, och de som samlade stämplar från alla bord fick extra credit i sina språkklasser. Det var väl största anledningen till att folk kom, men det var roligt i varje fall!
Jag har även räknat ut att jag har "Migrän med aura - utan huvudvärk". Googla det!
Nu ska jag till Portland för att kolla på Blazers game (Basketball)! (Bilder kommer.)




Jag och Markus vid utbytesstudentbordet, international night på South Salem High School.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0