San Francisco

San Francisco var sjukt roligt. Vi var runt 30 utbytesstudenter där nere ifrån hela världen. Vi var där i fyra dagar, och hade ett par aktiviteter/tours hela gruppen var med på. Alcatraz till exempel. Men efteråt fick vi utforska staden på egen hand. De flesta tog en taxi eller cable car (typ spårvagn) in till stan.
På Fredagen startade vi med Alcatraz Island. Sedan var vi några som bokade en limousine som visade oss runt till bland annat George Lucas filmstudio (star wars-skaparen och indiana jones). Jag bad chauffören skjutsa tillbaka mig till hotellet så jag kunde beställa konsertbiljetter, för på kvällen blev det Usher live!
Jag och 6 andra åkte över bay bridge till en stad som heter Oakland, och gick på konsert. Det var riktigt kul. Ushers förband var sångaren Trey Songz, som jag inte hade hört tidigare. Men jag var imponerad över hur tonsäker killen var.
På lördagen åkte vi till Muir woods. Det är en Red wood-forest (skitstora träd). Vi avslutade lördagskvällen med att käka middag, allihopa, på Hard Rock Cafe. Dagen efter satte vi oss i minibussarna för en 12-timmars drive hem.
Vi hade soligt alla dagar och runt 22°, nu är vi tillbaka i ett regnigt Oregon. San Francisco är en stad alla måste uppleva någon gång, för att sedan vilja åka tillbaka till. På riktigt.


Anton Westin San Francisco Golden Gate Bridge Park National Reservate
Jag framför the Golden Gate Bridge


Cable Cars var faktiskt sjukt roliga att åka. Alla San Franciscos upp- och nerförsbackar gjorde cable car-resorna till värsta berg- och dalbanorna.





Innan vi hoppade in i en limousine och fick en liten visning av staden.

Här kommer våran skjuts, höhö!

I limousinen
(Jag & Dennis ifrån Tyskland, & Rune ifrån Norge)




Jag visste inte att det fanns såhär stora shopping malls. Jag gick vilse här inne när jag skulle hitta ut och ta en taxi tillbaks tillhotellet, efter jag tappat bort alla andra. Jag visste inte om jag var under eller ovan jord, för alla våningar såg exakt likadana ut.

Inne på den här restaurangen fick vi pepsi-kaffe till maten. Det var något fel på dryckmixern, servetören fick göra om våran beställning. Förresten smakar pepsi-kaffe äckligt. Jätteäckligt.

Bay Bridge i bakgrunden



Såhär är det att åka bil över the Golden Gate Gridge...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina bilder,San Francisco ser ut att vara en fin stad!

2010-11-20 @ 10:50:24
Postat av: Anonym

Trey Songz är gryyym!

2010-11-20 @ 12:25:12
Postat av: fanny sundh

är sååå avunsjuk på dig!

hoppas att du har det bra :) kram

2010-11-20 @ 18:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0