En helt vanlig skoldag

Hur är en vanlig skoldag ifrån dina upplevelser?
Jag hoppar på skolbussen utanför huset 07:05, den hämtar upp massa skrikande ungar som jag får lyssna på i 40 minuter tills jag hoppar av. Sedan går jag igenom heeeela skolan för att komma till min första lektion, photography. I den klassen var det väldigt uppdelat i grupper för några veckor sedan, men det börjar splittras och folk börjar snacka mer med varandra. Jag brukar även äta skollunchen, som Jennfier packar åt mig, som frukost under den här lektionen.

Min nästa lektion är Yearbook, och dit går jag med Karlee (som jag har photography med innan). Det är ganska segt. Våran lärare tror att brandalarmet är en kamera, som håller koll så att vi inte äter lunch i datorrummet. Men vi jobbar i alla fall på årets Yearbook, så det är lite som på filmer. Eleverna från klassen springer runt, fotar och säger "Haha, Det här måste med i Yearbook!". Vi är även olika klasser i alla lektioner under dagen. Vi får en lista på alla kurser som finns, så väljer vi ifrån den. Så man mixar 14-åringar med 18-åringar i alla klasser osv.

Efter Yearbook går jag iväg till bandrummet. Där är vi en orkester som spelar allt möjligt från "Papparazzi" till klassisk musik. Jag spelar oftast bass drum (stor trumma), men har börjat prova lite olika grejer senaste veckan. Bandet spelar på alla hemmamatcher (amerikansk fotboll), och jag har varit med på en hittills.

Sedan går jag iväg och äter lunch med Linnea, Karlee och några tjejer från photography som säger att dom älskar mig. Lunchkön är väldigt lång, och jag köper lunchen ibland. Fast vissa dagar är jag fortfarande mätt eftersom jag äter hemmagjora lunchen första lektionen. Lunchen är alltid 30 minuter, så man får nästa skynda sig varje dag. Alla andra raster är 10 minuter, så det finns ingen tid för att umgås med någon då. Man går direkt till nästa lektion.

Efter lunchen har jag US. Government (amerikansk regering), och det är tråkigaste lektionen på hela dagen (jag har ju bara enkla lektioner annars). Läraren sätter betyg på våra anteckningar från de han säger. Så jag lär mig inget, utan skriver bara ner allt han säger eller kopierar från boken - och får 100%.
Här tog det typ 3 veckor innan jag ens började prata med någon, eftersom det bara är läraren som snackar. Men nu känner jag 4-5 st från klassen, och en del av dom har frågat om jag vill hitta på nåt efter skolan (vilket jag inte gjort än). Igår visade jag en powerpoing-presentation om Sverige för den här klassen.
Det här är en senior class, vilket betyder att det bara är sistaårs-elever. (Här går man ut high school när man är 18, och inte 19 som i Sverige, så alla seniors är 17 just nu)

Efter den lektionen har jag 10 minuter på mig att gå till Senior English. Uppenbarligen också en senior class. Det här är lektionen som går snabbast. I alla fall känns det så, för läraren är sjukt rolig och har en enorm utstrålning, så det är roligt att lyssna på henne. Hon pratar också sjukt tydligt och när jag precis kom hit, och inte var 100% van vid att alla pratade engelska, så var hon den första jag verkligen forstod allt hon sa.
Just nu jobbar vi om Shakespeare, och det är sjukt tråkigt ämne. Men alla elever här snackar med alla, och det brukar oftast sluta med kaos, eller att alla asgarvar (även Mrs. Arndt).
Dylan, är en kille som alltid sitter i bänken bakom mig, och vi drygar alltid med varandra. Så är han jobbig brukar jag börja snacka svenska med honom, så han blit helt lost. Jag rabblar upp allt jag kommer på, och han blir mer och mer frustrerad. Killen är ENORM (inte direkt tjock, men stor), och vill alltid ha resten av min lunch, om jag lämnar nåt.

Efter den lektionen går jag till bussparkeringen, där det står typ 13 bussar uppradade och väntar på alla ungar. Vice-rektorn går alltid runt på parkeringen och ser till så att alla ungar är där de ska. Min busschafför är sjukt rolig, och pratar alltid med mig. Jag brukar sitta längst fram och snacka med en tjej fån bandet. Sedan hoppar jag av vid bensinstationen och går och köper pepsi/monster (beroende på hur trött jag är) av mitt största fan - tjejen i kassan. Hon har utsett mig till hennes favoritkund, vilken ära!

Kommentarer
Postat av: Lukas

Vi har också jobbat om Shakespeare nu i början en hel del^^

2010-10-14 @ 22:02:15
Postat av: Anonym

är en vanlig dag roligare där än hemma i Sverige? :D

2010-10-21 @ 12:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0