Frågor & Svar

Det är jätteroligt att folk frågar saker, fortsätt med det! Det skulle även vara roligt att höra ifrån er vad ni vill läsa mer om. Något speciellt ni gillar eller är nyfikna på? Ni kan gärna skriva det som en kommentar i detta inlägg.

Vilket år är du född? och vilken årskurs går du i i USA? :)
Jag är född 1993, och är Senior här i USA. Vilket betyder att jag tar graduation i slutet av läsåret. Jag beställde kläderna (den platta, svarta mössan osv) i förrgår :D

Vad kostar det att åka på resor mer EF? Försökte läsa kommentarerna men fick aldrig fram något bra svar ;)
Att åka till San Francisco, som jag ska göra den 11 november, kostar $550. (3, 668 SEK)
Jag har även funderat på att åka ner till Los Angeles i mars, och det kostar $800. (5, 336 SEK)

Är en vanlig dag roligare där än hemma i Sverige? :D
Det är annorlunda, och gillar man skillnaderna så är det roligare, ja! :)

Jag har en frågaaa! När dom visar amerikanska serier här i Sverige får man intrycket av att dom har pauser HELA TIDEN i programmen i Amerika, är det så? :o
JA (!!!!). Det är reklam hela tiden när jag ska kolla på Glee på tisdagkvällar :(

Jag undrar om det är mycket läxor? Hur ofta man får det och i vad? :)
Det är sjukt mycket läxor om du väljer svåra klasser. Jag har bara valt enkla klasser, så jag har ingenting! ;)
Mina läxor hittills har varit: en uppsats (tog en timme att skriva, till Senior English-class), fotografera objekt som ser ut som bokstäver (till photography-class), ett läxförhör på olika kameradelar, och till sist en tidskarta till Government. Och tänk er att det är efter 8 veckor i USA. Det är nästan ingenting :) Antar att jag skulle kunna få väldigt mycket läxor om jag valde rätt kurser, men vill man det?

Är det varmt där? Här är det fan snö nu! :(
Vi har haft 17°c i flera dagar nu, men det börjar bli kallare. Idag skulle jag tippa på 11°. När jag kom hit var det 30° nästan varje dag, så jag har bevittnat hur förändringen mellan sommar och höst tar längre tid här än i Sverige, där ni som sagt har snö nu! :)

Känner du att du har blivit bättre på engelska sen du kom till USA? Älskar bloggen! :D
Tack så mycket! :) Jo, det flyter på mycket, mycket bättre nu. I början stötte man alltid på nåt ord eller uttryck man inte förstod. Men nu skulle jag faktiskt våga säga att jag förstår allt.
Jag tänker inte på att jag pratar engelska längre etc. Och som jag skrivit i något tidigare inlägg: ibland börjar jag prata engelska, när jag ska säga nåt på svenska till någon annan svensk utbytesstudent eller kompisar över skype. Sånt kan sluta riktigt roligt vissa gånger! :)


Kommentarer
Postat av: Julia

Skulle du inte kunna berätta lite mer om hur amerikanarna är? Vad är okej och vad är inte okej? Vad kan man fråga utan att de bli förolämpade eller sura? Tar de av sig skorna inomhus? Äter de med kniv och gaffel? Sådana där saker, vad har de för manners så att säga :)

superbra blogg, jag ska åka nästa år till USA och då är det ju kul att få reda på mycket om hur det är där. Massa kramar från Sverige!

2010-10-25 @ 12:05:19
Postat av: Mamma

Jag vill se BILDER, du måste använda kameran mer!

Puss & kram! <3

2010-10-25 @ 19:54:28
Postat av: Anonym

Jag ska till Florida nu i sommar som utbytesstudent, skulle inte du kunna ta fler kort på ditt hus b.la. och fota de här "jätte lyxiga husen" som du kallar de :) skulle vara jättekul att se! OCh fota skolkorridorerna och cheerleadersen osv! Tack på förhand Anton, din blogg är AWESOME!!

2010-10-26 @ 03:49:59
Postat av: L

Uppdatera mer ! :)

2010-10-26 @ 09:58:31
Postat av: Nina

Håller med mamma jag...annars är det helt fantastiskt att kunna följa ditt liv som utbytesstudent...tack för attt du delar med dig, Anton!

2010-10-27 @ 06:44:47
URL: http://noteratavnina.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej

Undrar hur flygresan till USA var, hur länge du flög o.s.v.

Är lite fundersam på hur det är att flyga själv (har aldrig flugit).

Ska kanske, väldigt kanske, åka till japan nästa sommar och flygresan dit tar nästan ett dygn :(

2010-10-27 @ 18:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0