Sunday

Jag åt precis middag efter en lååång söndag. Jag klev upp runt 8 för att vi skulle till kyrkan, och efter kyrkan åkte vi direkt till Salem och åt lunch på Marco Polo (kinarestaurang), med Kris föräldrar ifrån Washinton state. Kris pappa har tydligen varit i Sverige i slutet av 80-talet, och sökte jobb i Uppsala. Så han lyckades få fram "jag talar liiite svenska". Så en stor del av kvällen har gått åt till att besvara frågor om Sverige.

När man åker som utbytesstudent brukar man vanligtvis ta med en 'typisk' present från sitt värdland för att ge till sin värdfamilj, och jag tog med Stieg Larsson-triologin "Millenium" på engelska. Så i veckan har Kris börjat läsa den första "Män som hatar kvinnor", som innehåller många svenska namn, platser, städer osv. Det går även rykten att Hollywood-versionen av "Män som hatar kvinnor" börjat spelas in i Sverige?



The Girl With the Dragon Tattoo (Män som hatar kvinnor) kommer att släppas i USA den 23:e december 2011, med Rooney Mara och Daniel Craig som Lisbeth Salander & Michael Blomqvist.

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Stämmer. Dom spelar in i Uppsala och Segersta just nu :)

2010-10-04 @ 08:07:41
URL: http://idanasstrom.blogg.se/
Postat av: Lukas

Jao, den har börjat spelas in i Sverige.

2010-10-04 @ 08:38:30
Postat av: Alex

Den spelas in i typ Bollnäs/uppsala - något sånt tror jag. Milva(min vän u know?) är med som statist!:D

2010-10-04 @ 11:01:24
URL: http://atypi.blogg.se/
Postat av: Pär

Japp, inspelningen är i full gång i Segersta i sverige. Bland annat så har dom sprängt en hel lastbil på en bro :)

2010-10-04 @ 17:36:57
Postat av: Miranda

Den spelas in vid Bollnäs nu med värsta tankbilen som har kraschat eller nåt :)

2010-10-04 @ 19:42:24
URL: http://mirandahedmanusa.blogg.se/
Postat av: Jennie ( Mirandas mamma)

Hej Anton! Vill vara säga att det är jätteroligt att läsa i din blogg. Du verkar ha det jättebra därborta. Miranda lääängtar så mycket till det är hennes tur:) Ha det så bra! Hälsn Jennie (Mirandas mamma)

2010-10-05 @ 14:47:57
Postat av: Miranda

sv: det har väl stått om det lite då och då :)

2010-10-05 @ 17:19:45
URL: http://mirandahedman.blogg.se/
Postat av: Frida

Dom spelar in den i Uppsala och utanför Kilafors, i Segersta där jag bor.

Hur stor är sannolikheten att dom spelar in på båda ställena där jag bor egentligen? : D

Dom har målat om ett hus i Segersta för att det skulle passa in bättre till filmen till och med :)

2010-10-05 @ 20:04:10
URL: http://indignation.blogg.se/
Postat av: Mamma

Och utanför Christians fönster i Uppsala...

2010-10-05 @ 23:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0