High School

Igår hade jag Office Aide sista lektionen. Det betyder att jag sitter vid en dator och kollar facebook, och går och lämnar något papper till en lärare/elev när det behövs (assistent typ). Så jag skulle gå och leta en elev i ett avlägset klassrum, och det tog typ en kvart att hitta det (skolan är stor).
När jag öppnar dörren möts jag av en konstig lukt, men jag funderar inte utan kliver bara in och går fram till läraren som bär förkläde. Jag börjar kolla runt i klassrummet och ser oigenkänliga djur som ligger på varje bänk omringade av elever. Jag går fram, kollar och frågar "ehm.. what is that?". En tjej vänder sig om och säger glatt "cats!" :D Jag kliver ännu närmare och ser ett dussintal katter ligga raklånga på bänkarna, med hela magen uppskuren med allt som nu finns där inne exposed.
Det var alltså dissekering av katter som pågick där inne. Katter exporterade från Mexico som blivit gasade till döds, och skickade till Oregon för undervisning. Synen kändes ju lite sådär eftersom jag själv har tre katter hemma i Sverige...

På kvällen var jag, Markus och Austin tillbaks på skolan igen för att se basketball game. Austin kunde inte reglerna, så Markus fick förklara att när basketbollen hamnar i korgen får man poäng. Vissa saker är inte helt självklara... Sen blev jag hemskjutsad och började kolla på halva Pirates of the Caribbean II, tills jag somnade i soffan.

Kommentarer
Postat av: GUEVACCI

Hellu, hur är det? ^^



Hade fullt upp på praktiken men nu svarar jag eftersom sportlov börjar idag ;D

2011-02-18 @ 16:13:47
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför bytte du värdfamilj och skola??

2011-02-19 @ 14:20:45
Postat av: Alexandra

:(

2011-02-19 @ 18:49:08
URL: http://atypi.blogg.se/
Postat av: Maja Hallgren

Men fy vad hemskt att dissekera katter! Jag har ju haft två katter jag också...

2011-03-27 @ 08:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0