"From Where? Canada?"

Vi fick nya scheman förra måndagen. Det innebär att vi får helt nya lektioner, med helt nya lärare. På mitt nya har jag US. History första lektionen 8:10. I den klassen har vi en utbytesstudent från Kina, med bred dialekt. Det är lite svårt att förstå vad hon säger ibland. Så läraren klurade ut att hon var utbytesstudent, och började fråga frågor om Kina, hennes utbytesprogram osv. Efter lektionen segade jag lite, för att förklara för honom att jag också var utbytesstudent. Dialogen såg ut såhär:

Jag: So yeah... I'm an exchange student too, so it might be hard for me to catch everything in this class. 
Mr. Medlock: Hahaha! You're an exchange student too? Hahahaha good one!
Jag börjar skratta
Jag: Haha what? I am!!
Mr. Medlock: Hahaha, so you're an exchange student? From where? Canada? Hahahahah
Jag:
Haha, are you kidding me? I AM an EXCHANGE STUDENT!!!
Mr. Medlock: Is this a joke? Haha So where are you from?
Jag:
I'm from Sweden!
Mr. Medlock: Are you serious? You have absolutely no accent!
Han kommer fram till mig och kollar misstänktsamt på mig
Mr. Medlock: Do they speak english as their 1st language in Sweden?
Jag:
No, we don't? We speak Swedish!
Mr. Medlock: Ehmm.. So do all swedish people speak as good english as you?
Jag:
Hmm.. Well I've been here for three months now, so I guess I have caught something.
Mr. Medlock: It's funny, cause you have no accent!
Jag
: I do have an accent!!
Mr. Medlock: You sound like an american to me!

Han trodde seriöst inte på mig. Det var jättefrustrerande, och jag kom på efteråt att jag kunde visat honom mitt ID, eller varför inte bara börjat snacka svenska med honom och se om det fick tyst på honom? Det var i alla fall väldigt roligt.



När Coca Cola har jultomten på förbackningarna vet man att det snart är jul!


Kommentarer
Postat av: Isa

Hahaha, jag är inte förvånad. Du hade bra uttal redan innan du åkt till USA, då måste det vara invinsible nu.

2010-12-06 @ 07:47:20
URL: http://isaslife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Re: Makes sense :) Vore coolare faktiskt.



Säg något som INTE är perfekt med den kroppen du!

2010-12-06 @ 17:56:04
Postat av: Isa

Oj, det var jag som kommenterade nyss.

2010-12-06 @ 17:56:22
URL: http://isaslife.blogg.se/
Postat av: julia

Vilken känsla det måste vara att "lyckas lura" amerikanare. Måste kännas grymt kul!:)

2010-12-07 @ 14:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0