Frågestund #2



Ställ frågor
Det börjar strömma in frågor igen. Så vad sägs som en ny frågestund? Skriv era frågor som bloggkommentarer, maila dom till [email protected], eller nåt. Jag kan värma upp lite med att besvara 3 frågor:


Vilma: Hejhej :) Jag är en tjej som går i ettan och själv funderar på att ta ett utbytesår i USA till tvåan, gillar verkligen din blogg!
Jag undrar hur hård skolan är jämfört med Sverige, och vilka ämnen som är obligatoriska att läsa?
Hur stränga är lärarna och vad blir de sura för? (T.ex. sen ankomst etc)
Svar: Skolan är svårare i Sverige. Men här har dom så jävla fjantiga regler. Under yearbook-lektionen, till exempel, får vi inte gå utanför klassrummet utan hallway pass. Och vi måste fråga läraren för att gå på toaletten och så vidare.
Kommer du för sent till första lektionen på dagen, måste du gå till "the office". Bam-bam-bam!!! Annars skriver dom bara upp om du är sen. Eleverna har i allmänhet mycket mer respekt för lärarna än i Sverige, men i Sverige har vi en mycket mer avslappnad relation till lärarna. Man är mer "kompis" med lärarna i Sverige dvs. vilket jag tycker ger en bättre stämning. Och här tilltalar man läraren "Mr" och "Mrs".

Anonym: Hur många besökare har du?
Svar: Först och främst förstår jag inte varför frågan är så intressant. Men igår hade jag 155 unika besökare och idag har jag hittills haft 120. Så någonstans runtomkring där.

Therese: H
ur gammal är du? :D
Jag är 17.


Kommentarer
Postat av: Yume

Har du något pinsamt att berätta om nu då? C:

2010-11-24 @ 11:07:28
URL: http://yuniku.blogg.se/
Postat av: ewelina

vad är bra/dåligt med att vara i oregon?

jag ska som utbytesstudent nästa år och vet inte riktigt vart jag vill åka :P

2010-11-24 @ 11:27:20
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: ewelina

jag addade din msn nu :)

/ [email protected]

2010-11-24 @ 12:33:29
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: Isa

1. Vilka bloggar läser du? Några kända bloggar, eller kompisars bloggar?



2. Hur mycket saknar du The Swedish Fika?



3. ... Kommer mer sen.

2010-11-24 @ 13:15:10
URL: http://isaslife.blogg.se/
Postat av: mamma

Skriv och berätta om thanksgiving, varför och hur man firar det. Ta bilder på festen och DIG SJÄLV.

Puss & Kram

2010-11-24 @ 15:29:43
Postat av: Linn

1. Tycker du man borde åka som utbytesstudent om man är blyg?

2. Är det svårt att få kompisar?

3. Är det svårt att komma in i engelskan och hur gör du om någon säger ett ord du inte förstår?

2010-11-24 @ 23:41:12
Postat av: Linda

Jag har ingen fråga just nu, men jag saknar dig :( <3

2010-11-25 @ 01:22:27
URL: http://lindaigglund.blogg.se/
Postat av: Ida, din bästa vän!

ANTON! Hur mycket saknar du mig på en skala 1-1000 ? ;) Jag saknar inte dig iaf... Inte alls.. Men du får ju gärna komma hem för jag saknar faktiskt dig ( med de menar jag att jag inte har någon att äta thaimat och dricka trocadera med, eller att skriva töntiga texter på gården med blommor om vi får "såva i tält", eller skratta åt när nån blir kissnödig mitt ute på vattnet under en fisketur men inte vågar gå i land för han tror de finns ormar, eller spela skippbo med fast han inte vill, eller kolla på filmer efter att vi gått till rättan), 20000 på en 1000skala! <3

2010-11-27 @ 13:35:22
Postat av: Isa

Finns det nått hav i närheten där du bor? Kan man bada där? Finns det hajar?

2010-11-29 @ 19:07:48
URL: http://isaslife.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad saknar du mest från Sverige förutom vänner och familj?

2010-12-01 @ 19:14:19
Postat av: Kalle

Vilken våning bor du på i huset?

2010-12-04 @ 23:39:22
Postat av: Pelle

Vad skulle du vilja säga till de som är intresserad av att åka, men inte vågar?



Hur känns det att ta studenten med 94orna?

2010-12-04 @ 23:40:05
Postat av: Knut

Lagar du nån mat i huset?

2010-12-04 @ 23:40:54
Postat av: Rut

Vad skulle du vilja ta med dig till en öde ö?



Antingen eller:



Jul - Nyår

Katt - Hund

College - High School

Sverige - USA

Bio - Hemmakväll

Adventsljusstage - Julstjärna

Julmust - Coca Cola

Rihanna - Beyonce

2010-12-04 @ 23:43:52
Postat av: Ida

Kan du inte visa lite bilder från din skola etc?? :)

2010-12-04 @ 23:44:24
Postat av: Frida

Följer du med mig på krogen när jag har fyllt 18 och du är hemma igen?

Och saknar du lilla moppen din? :D

2010-12-15 @ 01:19:59
URL: http://indignation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0