Amerikansk Skollunch

Något ni antagligen är nyfikna på är den amerikanska skollunchen. Man hör ofta i Sverige att ungdomar är avundsjuka på skollunchen i USA, där man får pizza, efterätt och grejer varje dag. Det kanske låter lyxigt, men jag måste tyvärr göra er besvikna.

Första gången jag provade lunchen kändes det liksom "oh nice, pizza!". Andra gången "OK, pizza idag igen...". Nu vill jag inte se skolans pizza längre. Det är alltså pizza var enda dag på menyn. Och det kostar ungefär $2 per meal, vilket jag bara tycker det är värt om jag är riktigt hungrig. Det finns också alltid ett annat alternativ som potatissallad, tacos (har det varit någon gång), frukt och grejer. Men det finns som sagt alltid en vagn med pizza i slutet av kön.

Vi kan även välja om vi vill ha mjölk eller chokladmjölk till lunchen. Här under ser ni ett exempel på gårdagens mat; pizza, chokladmjölk, mandarinklyftor och en chokladpudding. Du har alltså möjlighet att käka det här var enda dag under high school-tiden. Det är inte konstigt att amerikanerna klassas som det mest överviktiga folket.

amerikansk skol lunch usa
Min skollunch


Så här ser kafeterian ut ifrån bordet där vi oftast sitter. Det här måste varit precis
 innan alla folk börjat strömma in i kafeterian, för det brukar vara mycket mer folk.


Kommentarer
Postat av: Isa

Du borde fota folket du umgås med! :)

2010-10-07 @ 08:14:46
URL: http://isaslife.blogg.se/
Postat av: walle

Är det inte tråkigt att äta pizza varje dag ? och jag undrade om du kunde skriva nånting osm är bra eller inte är bra med det för jag håller på med ett skol projekt och undrade om du kunde svara på det ? skicka gärna dit svar till min hotmail mvh walle

2010-10-08 @ 08:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0