Football Game (Homecoming)

Kom nyss hem från Homecoming game. Jag trodde jag skulle börja förstå reglerna i amerikansk fotboll lite mer efter att ha sett en match, men nej vad fel jag hade. När det tydligen stod 29-0 till motståndarlaget förstod jag fortfarande inte om det hade blivit nåt mål överhuvudtaget, eller om det var vi eller motståndarna som ledde matchen. 

Jag är ju med i concert band, så vi spelade (jag på trumma) lite under spelets gång. Bla. låtar som Poker face, Eye of the tiger osv. Fast även om jag inte förstod nåt som hände i matchen, så var det väldigt roligt.
Det var så himla mycket folk som var inblandade i hela grejen. Laget, bandet, cheerleaders, Homecoming court, folk som sålde hot dog's osv. Något som jag blev väldigt förvånad över var att så sjukt många visste vem jag var, och ville stanna och snacka. Allt ifrån lärare (som jag aldrig haft i någon klass) till elever (som jag aldrig träffat innan) ...
Alla från Cascade hade gul/svarta kläder på sig, som är våra "spirit colors", och många hade "krigsmålningar" i ansiktet med gula klösmärken eller "Go Cascade" osv. Folk går verkligen in för det här med football games här, en stor del av high school tydligen.

I pausen var det ju dags att presentera årets Homecoming Queen. De topp3-tjejerna fick gå fram och ställa sig framför en varsin paketliknande låda, och alla öppnade samtidigt. I två av lådorna flög flera svarta ballonger upp i luften, och i den tredje en enda guldballong. Guldballongen var såklart i vinnarens paket, och det uppstod enormt jubel när Carly Bull (som jag röstade på) blev året Homecoming Queen. Så imorgonkväll på Homecoming Dance kommer det nog vara Carly som äger dansgolvet i sin tiara. Vi är även ledig från skolan imorgon (fredag), så det blir åter igen en tredagarshelg för min del. Grymt!


Som sagt fattade jag ingenting av vad som hände på planen


Här är en del av bandet på läktaren


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du verkar ha det kanon over there.Njut av varje minut. M v h Ewa (Erika`s mamma)

2010-10-09 @ 20:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0