IKEA, Portland

I söndags åkte vi in till Portland (en timme norr om Salem), och besökte IKEA. Det kändes skitmysko att gå runt och trängas med amerikaner bland Billy-bokhyllor, tygsoffan Ektorp, dubbelsängen Florö osv.
Det såg exakt likadant ut som på IKEA hemma i Sverige. Och jag var rädd för att börja prata svenska med folk, för flera gånger glömde jag bort att jag var i USA.
Vi handlade inte direkt några möbler, men Kris och Jennifer fick med sig två stycken Grönö-lampor. Jag köpte:
♣ Pepparkakor x2
♣ Nygårda Julmust x2
♣ Gifflar
♣ Kanelbullar
♣ Marabou x2
Vi åt lunch i kafeterian på varuhuset, och det blev såklart köttbullar, potatismos, lax, pannkakor och sånt. Här kommer ett bildkollage!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0