Svar på era frågor pt.2

Finns det det dom klassiska gängen? http://www.youtube.com/watch?v=SsPvRtQIKG0 som i mean girls? Din blogg är mycket bra Anton :)
Det finns absolut gäng, men det är inte riktigt på samma sätt som de får det att se ut på filmer. I filmer får man det att se ut att cheerleader-brudarna inte pratar med några andra osv. Så är det inte, folk är väldigt sociala, och jag hör "ANTON" eller "Sweden!" eller "Foreign guy!!" så fort jag går i korridorerna.
Fast sen blir det lite att cheerleader-brudarna sitter vid ett bord, bandsnubbarna vid ett annat osv. Men jag antar att det har att göra med att t ex. de elever som har matte innan lunch går till kafeterian tillsammans, och vipps så har vi ett mattenörd-bord.
Tack så mycket! :)

Hur mycket saknar du Jossa på en skala 1-10 ?
1.

Hur känns det om jag säger "Hudik, och en fika på stan" ?
Josefin, shut up! :(

VAD saknar du mest ? och minst med Sverige ?
Mest: Hänga med kompisar, Fika på stan, Köpa thaimat med Ida (alltid samma beställning + trocadero), Svenska klädaffärer (MQ </3), och att tonåringar är mycket mer fria i Sverige på nåt sätt.
Jag saknar inget minst faktiskt.

VAD är bäst ? och vad är sämst med USA ?
Bäst med USA... Svår fråga, men jag tror det är de stora skillnaderna. Som att man inte får tanka sin egna bil här, eller hur det finns små kiosker, på 2 kvadratmeter, dit bilar åker på morgonen (i en liten drive-in), och köper kaffe på morgonen innan de åker på jobbet osv. High School är helt annorlunda ifrån ett svenskt gymnasium, och folks livsstilar är annorlunda. Det är skillnaderna som är roliga.

Det som är sämst med USA är helt klart klasskillnaderna. Här bor folk i suuupersnygga hus, eller i en husvagn typ. Jag ser alla möjliga exempel när jag sitter på bussen till skolan, och jag mår seriöst dåligt när jag ser ungar gå av bussen utanför ruckel till hus. Och i kvarteret därefter är det liksom 4 meter till tak, stora fönster och 4 fina bilar på uppfarten. Här får man inte studiebidrag, så jag märker skillnaderna i skolan också.
Om man skaffar barn här, har man bara rätt till typ 2 månader hemma med barnet (med lön). Stannar man hemma med barnet mer än så får man hoppas att partnern har bra inkomst... Sjuka regler.
Kris berättade också för mig att när han fick hjärtattack för 2 år sen, fick han inte någoning för att stanna hemma i 2 månader. Så hade han inte haft så bra försäkringar och sparpengar hade dom förlorat allt (sjukvård är SJUKT dyrt här). Han har bara 2 veckor på året som han kan stanna hemma och få betalt (sjukdagar). DET är SJUKT.

Hur många kg har du hunnit gå upp nudå ?
5kg muskler.

Hur ser normalt din frukost, lunch, middag och målen däremellen ut ? Skriv ett exempel !
Äter jag frukost hemma så blir det typ flingor. Äter jag den på skolan, så tar jag lunchen som Jennifer gör. Det brukar vara mackor, frukt, chokladpudding typ... och kolsyrat vatten :) Middagen... Vi har ätit mycket sushi, asiatiskt och mexican food. Annars hemma brukar Jennifer värma köpt lasagne i ugnen, eller nåt liknande.

Hur ofta råkar du säga saker på svenska med dina nya usa polare ?
Alltså, det händer! Ibland säger jag "va?". Eller så börjar en mening på svenska, hostar, och börjar om...
Samma sak händer när jag ska prata svenska också. Jag börjar med att prata engelska, eller byter till engelska mitt i en svensk mening.
Om man pratar svenska och ska nämna en amerikansk stad, är det lätt att man fortsätter prata engelska efter man uttalat staden. Typ "Jag ska till San Francisco next month". Det händer mig ofta.

Har du sett någon riktigt attraktiv tjej än?
En, eller max två.

Saknar du skolmaten i Sverige?
Faktiskt! Ni ska bara veta hur bra skolmat ni har... (och den är gratis)

Har du med dig fickpengar för ett helt år, eller skickar din mamma pengar? Eller får du pengar av värdfamlijen?
Jag har såklart sparat lite innan, sommarjobbat och så. Men sen får jag 2000:- insatt på mitt konto varje månad. Värdfamiljen betalar inget, och ska inte behöva göra det heller. Enda gången de är tvunga att betala är om vi äter ute på restaurang eller nåt.

Har du shoppat nånting?
Jag har shoppat i Woodburn. Det är en superstor outlet utanför Salem. Jag gjorde ett helt inlägg om det som du kan läsa om här!

Saknar du klassen?
Jaa och jag saknar Bromangymnasiet + allt folk! 

Finns det någon specifik person du saknar?
Faktiskt inte! Det är svårt att förklara men det är mer "helheten"/"alla kompisar" jag saknar. Josefin freakar väl nu som gjorde det här fina inlägget om mig igår. Jag tror hon saknar mig lite :)

Vet du vilket datum du kommer hem?
Jag har seriöst ingen aning. Men någon gång i mitten av juni. Oklart om jag är hemma på min 18-årsdag den 29 Juni, men jag tror det. (Hoppas det) 

Visst följer du med mig på krogen när jag fyller 18?
Ja, Isabelle det gör jag! :)

Hej aaanton! Har du kul?
Hej, Agnes! Ja jag har jättekul! Hur mår du?

Varför uppdaterar du så sällan?
Jag försöker uppdatera så fort jag har nåt kul att skriva om. Och ibland när jag inte har nåt kul att skriva om. Men jag jobbar på det.

Kan du lägga in fler bilder?
Kanske

Är skolan kul och kul och kul?
Inte kul och kul och kul, men kul.

KOmmer du hem till studenten?!?!?!
Nej, Agnes. Jag tror jag missar din student! :(

Saknar du inte dina föräldrar jättemycket? och vännerna?
Jag saknar faktiskt ingen person sådär speciellt. Som jag skrev tidigare är det mer... allihopa!

Har du surfat än? :D
Jag bor en timme ifrån kusten, så näe ;) Och jag tror det är mer en South California-thing. Jag bor i Oregon, Frida!

Kommentarer
Postat av: Jossa

BICTH :D du inser att folk komemr tro att du ljuger på det där med muskler.. HAHA ;)

2010-10-14 @ 08:03:01
URL: http://nattstad.se/jossa
Postat av: Linda

Tss, som sagt - så vet jag att du saknar mig mest! :* Hihi

2010-10-14 @ 11:08:41
URL: http://lindaigglund.blogg.se/
Postat av: Mamma

Sluta luras... man FÅR (ska) längta efter sin mamma!

MEN jag är glad att du trivs och jag är stolt och imponerad över ditt mod och din målmedvetenhet.

Puss & kram <3

2010-10-15 @ 01:26:58
Postat av: Anonym

Guuu vad läskigt. Du heter precis samma sak som min lillebror. Blev ärligt talat tvungen att kolla igenom noga först så du inte var han. Haha!

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-15 @ 23:09:07
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0