1st day @ High School

Sååå! Hoppade precis av den berömda, gula, amerikanska skolbussen. Den fungerar inte som bussarna i Sverige som åker till en bussstation och plockar upp en klunga med elever för att sedan åker vidare till nästa station och osv. Den här bussen åker mellan varje hus och plockar upp varje elev utanför huset. Det hela tar väldigt lång tid, och det är alla olika åldrar på ungarna på bussen. Nu på vägen hem hamnade jag intill världens drygaste unge som skrek och kallade klasskompisarna alla möjliga saker.
Jag blev även visad till fel buss av "busspersonalen", så jag fick åka en extra sväng runt hela Aumsville vilket inte var så uppskattat när man är trött och klev upp klockan 6. Nu vet jag att jag ska ta buss nummer 52 när jag ska hem.
Ni undrar säkert hur skolmaten är, men jag har faktiskt inte provat den än. Idag tog jag med en macka, för Jennifer varnade mig att det kunde vara en lång matkö nu ibörjan. Och självklart är det lång kö när ALLA elever har lunch samtidigt. Under lektionstid är det helt tomt i korridorerna, och under 5-minutersrasterna - kaos.
Nu tror jag att jag ska gå och lägga mig tidigt ikväll. Jag, Kris, Jackson och Garrison spelade precis brädspel och fixade mackor till lunch tills imorgon.

Här är mitt schema! Så här kommer det att se ut enda fram tills november. I november byter jag alla kurser. (Man byter sammanlagt kurser tre gånger på ett läsår, ungefär som 3 terminer istället för 2 som i Sverige)

8:05-9:20 Photography
9:30-10:45 Yearbook
10:50-12:05 Concert Band
12:05-12:35 LUNCH
12:35-1:50 American Government
1:55-3:10 Senior English (ni i Sverige behöver inte gnälla på engelskalektionerna i varje fall)



Här är mitt Cascade-ID. Med det här får jag gå på alla matcher gratis osv. Charmigt va?


Kommentarer
Postat av: Ida

Det går liksom inte att undvika och bli avundsjuk på dig faktiskt.. :P

2010-09-01 @ 19:49:25
URL: http://idasigrid.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj äre verkligen så som man sett på film att man stannar vid dörren med bussen haha,, jaha..

Du verkar snabbt vänja in dig.. kul å läsa tycker jag :)

2010-09-01 @ 20:08:47
Postat av: Sarah

Fan vad kul! Trivs du? Fått kontakt med någon i klassen än? :*

2010-09-02 @ 08:31:27
URL: http://sarahhelmertz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0