Dallas Picnic

Idag åkte alla EF-utbytesstudenter till Dallas City Park. Där var det picnic och alla studenters familjer var inbjudna. Det var kul att se hur många vi faktiskt är som är här, och jag träffade även en tredje svensk här (som tydligen bor 5 minuter från mig och också heter Anton). Vi är alltså 4 svenskar här omkring nu. Jag, Markus, Linnea och Anton.
Dock kunde inte Norm (våran kontaktperson) vara tydligare när han ville prata med mig, Markus och Linnea enskilt, och gnällde på oss för att vi pratade svenska.
Det fanns EF-ledare på plats och pratade med värdfamiljerna enskilt, och studenterna enskilt. De ville höra våra historier so far, om vi längtade hem eller hade fått någon kulturchock osv.
Idag hade jag i varje fall systemkameran med mig, så här kommer några bilder:




Dallas City Park


Garrison

Devon

Markus, Devon & Jackson

Jackson, Garrison och Jennifer

Jackson & Garrison spelar soccer

Markus


Norm (Våran IEC/Kontaktperson) gnällde över att vi svenskar snackade svenska.
Det är hos honom Tristan & Markus bor, i södra Salem.


Kommentarer
Postat av: Markus

Hahaha det va så roligt när han börja skälla på oss xD Kunde inte hålla mig för skratt!

2010-09-14 @ 07:08:29
URL: http://theexchange.blogg.se/
Postat av: Mamma

Aja baja, inte prata svenska...!

Verkar ha varit en rolig och fullspäckad dag :-)

2010-09-14 @ 19:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0