Mina kurser

Photography: Det här är första lektionen jag har på morgonen, och idag tog det typ 5 minuter innan jag hittade klassrummet. Hittills har vi bara haft genomgång om säkerthet i mörkrum, fotovinklar och fokus osv. Den här kursen har jag tillsammans med en svensk utbytesstudent, Linnea.

Yearbook:
Motsvarar en svensk skoltidning, och hittills har vi bara bollat ideér om vilket tema årets yearbook ska ha. Det är en ganska lättsam kurs, och jag antar att det kommer sluta med att jag tar bilder eller gör layout eller nåt.

Concert Band:
Jag är med i drumline, vilket är helt okej. Det är dock inte min favoritlektion, men det är såklart lättsamt, och efteråt äter vi lunch i musikrummet eftersom kafeterian är fullproppad med folk.

LUNCH:
What can I say? Svenskar klagar på skolmaten. Här kostar det 2$ för skolmat (varje dag), och jag har inte smakat den men hört att den inte är så god. Något som är riktigt dåligt faktiskt är att vi bara har 30 minuters lunch. Man hinner knappt ta fram väskan och gräva upp hemmagjord mat innan klockan ringer igen.

American
Government: Jag har en manlig lärare, minns dock inte vad han heter. (Han är ny på skolan). Idag har han snackat om Obama, kriget i Iraq och lite vad allt handlar om. Det här är nog kursen som är svårast, men han kommer alltid fram till mig och frågar om jag förstår osv. "Just do your best, that´s great!".

Senior English:
Den här kursen var jag livrädd för först. Att läsa engelska på senior-nivå, i ett land där läraren förväntar sig att man ska kunna prata engelska flytande osv. Men det här är faktiskt den roligaste kursen av alla. Läraren är sjukt rolig, och berättar hela tiden saker som inte har med skolan att göra. Hon älskar tex. snowboarding, och hade problem med detta när hon var gravid förra året och inte kunde åka snowboard...
Idag hade vi ett oförberett stavningstest, vilket gick 100 gånger bättre än vad jag förväntat mig. Jag trodde jag skulle ha 3/200 rätt eller nåt. Men det var ganska enkla ord. Vissa ord var jag bombsäker på, som de andra i klassen inte kunde (de skrek rakt ut när det kom ett konstigt ord).
Jag gick i alla fall fram till läraren efter provet och frågade om hon visste att jag var från Sverige, och har engelska om 2nd language. "Oh I had no idea, I couldn't hear any swedish accent! Your english is beautiful, thanks for telling me!". Det var i och för sig skönt att höra... :)
Den här lektionen är sist på dagen, och klassrummet är i en helt nybyggd del av skolan vilket är sjukt skönt.



Kommentarer
Postat av: Lukas

Shit vad nice allt låter! :D Kul att du klarar engelskan så bra^^

2010-09-03 @ 21:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0