Utbytesmöte, Starbucks & Flygbiljetter

Jag har inget att göra, men känner mig sjukt stressad. Hur går det ihop? Jag kan i alla fall berätta om de senaste dagarna...
I förrgår hade skolan något special-event, då alla vi fyra utbytesstudenter svarade på frågor inför flera klasser samlade i aulan, vad vi tycker om USA, hur våra hemländer är osv. Det var roligt.
En tjej från Thailand berättade att hon (hemma i Thailand) går på en skola för endast tjejer - och det är tydligen 2000 tjejer på skolan. Så hon tyckte det var jätteläskigt att ha klasser tillsammans med killar. Och när hon fick frågan "har du dejtat någon här" blev hon röd i ansiktet, och skickade mikrofonen vidare utan att svara på frågan.
Jag fick berätta om åldersgränser för alkohol, körkort och lite sånt. Jag lyckades även chocka dom, när jag berättade om vilket bra buss och tåg-system vi har i Sverige. Här är alla tvugna att ha bil för att ta sig någonstans. Jag har varken sett bussar eller tåg.

Idag har jag och min värdbror, Devon, åkt och letat ett öppet Starbucks i typ 40 minuter. Alla i Down Town-Salem var stängda, så vi fick åka runt halva stan tills vi tillslut hittade ett öppet drive-in-starbucks. Vad gör man inte för en Coffee, 20:00 en söndagkväll?

För några timmar sen fick jag min flyginformation inför lördag. Jag flyger från Portland, mellanlandar i Los Angeles, och flyger sedan vidare till Hawaii. Det ska bli så sjukt roligt. Vi blir en hel grupp utbytesstudenter som drar dit, och vädret ser ut att bli varmt och soligt. Det har varit dåligt med bilder på senaste tiden här, men ska försöka bjuda på en fotobomb när jag kommer hem därifrån.
När jag skulle gå och köpa pepsi, tidigare idag, berättade jag för tjejerna på bensinstationen att jag ska till Hawaii på lördag. Dom typ flippade. "YOU'RE GOING TO HAWAII!? YOU BITCH!!! I WANNA GO! I'VE NEVER BEEN TO A SUNNY AND HOT BEACH!". Deras reaktioner fick mig att börja skratta, ehehe.

Imorgon (måndag) är vi lediga från skolan. Det är Martin Luther King-Day, och det är tydligen en bra anledning till att inte gå till skolan. Aja, skönt att få sova ut imorgon i varje fall.
Okej, jag ska börja uppdatera här oftare! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Miranda

Åh vad härligt att åka till Hawaii också!! Jag är så avundsjuk, men det borde väl bli nån resa när jag också är i USA eller hur? :D

2011-01-17 @ 15:14:18
URL: http://mirandahedmanusa.blogg.se/
Postat av: L

ååå, haha nu blev jag avundsjuk...

2011-01-19 @ 19:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0