White Water Rafting

I Lördags åkte vi forsränning med EF. Norm skjutsade oss, och det tog ungefär 3 timmar att komma fram till floden. Jag och Markus hade tidigare skojat om att Norm skulle låta någon av oss sitta fram i bilen, för att undvika att vi skulle snacka svenska - och så blev det, haha!
Eftersom klockan var 7 på morgonen när vi åkte från Salem, så däckade jag såklart i bilen. Men efter en timmes åkande stannade vi på en mack där jag provade energidrycken "Monster" för första gången. Jag var klarvaken resten av resan. Och efter stoppet fick vi i alla fall byta platser i bilen, haha!

När vi var framme vid floden var det bara att byta om till badbyxor och t-shirt eftersom vi skulle bli blöta. När Markus frågade Norm om vattnet var varmt eller kallt, skrattade han bara. Det visade sig vara ‎12‎°, och man ägnade stor del av forsränningen till att hacka tänder.
Hur som helst så var det i alla fall riktigt roligt. Ibland gick det sjukt snabbt, och ibland flöt vi fram i slow motion. Tristan, Conor och Giulia ramlade i när de "utmanade" varandra genom att stå upp på kanten av båten, och hålla balansen genom deras ihopsatta paddlar.
När vi var i slutet av floden frågade ledarna vilka som ville prova att simma i forsen, och jag är fortfarande förvånad över hur många som klev ur båtarna och gick tillbaka en bit längst stranden, för att sedan simma ned för den. Jag hoppar inte i vatten som är under 23°, det är min policy. Jag hackade redan tänder tillräckligt.




Markus, Jag, Conor, Gonzalo, Giulia, & Tristan


Det här var ett klass: 4-fall på skalan 1-5. Alla fick lägga sig ner i båten för att inte ramla ur, och alla blev totalt dyngsur. Vattnet var svinkallt, men det var jävligt roligt ändå, haha!

Jag, Conor (Markus blivande värdbror) & Giulia, när vi stannade till för lunch.

Minns inte vad killen i mitten hette, men på varsin sida har han Markus och Tristan.


Kommentarer
Postat av: Linda

Sällan du inte hade testat monster?! SÅ JÄVLA GOTT JU! Måste nog gå och köpa en sen :$ <3

2010-09-22 @ 13:18:46
URL: http://lindaigglund.blogg.se/
Postat av: Mamma

Härligt, ni ser ut att ha haft en rolig dag! Och sådan mor sådan son....inte under 23 grader!

2010-09-22 @ 15:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0